Jaarverslag dinsdag 8 april 2014.

We hebben 5 vergaderingen belegd. Waarvan ik de laatste vergadering niet hebt bijgewoond. Hier heb ik dus ook geen verslag van.

Er is gesproken over het wisselen van de koppels. We hebben overlegd dat we voordat de wedstrijden beginnen, hier een melding van maken. Het mag ook in de pauze voor de tweede helft begint.

We vinden het ook jammer dat Het Möllnwiek ermee opgehouden is. We hebben ze in een mail bedankt voor hun inzet en het organiseren van wedstrijden die ze in het verleden gemaakt hebben.

We feliciteren het Veurbrook met hun nieuwe locatie. Het is een mooie zaal geworden.

De ballen gaan nu bijna vanzelf naar de andere kant.

Er kwam een voorstel om het seizoen af te sluiten met een onderlinge wedstrijd op 2 matten met alle 6 teams.

Dit is een gezellige middag in het Veurbrook geworden.

Er was een beker beschikbaar gesteld en gewonnen door T.B.H.

T.B.H. heeft ook de AKF-Beker gewonnen. Jullie hebben je goed hersteld van de moeilijke periode die jullie hebben gehad.

De koppels van het Dienstencntrm 1 en T.B.H. feliciteren wij voor het halen van de medailles.

Dienstencntrm 1 is kampioen geworden in de competitie 2013-2014.

Het bestuur feliciteert hen ook van harte.

Er is zwaar gediscussieerd over het witte balletje. Er werd met wedstrijden niet altijd achterin gegooid en dat vonden sommige mensen onsportief.

Je mag het balletje daar neer proberen te gooien, waar je als team je punten kunt scoren. Dit hoeft dus niet altijd achterin te zijn. Probeer ook net over de middellijn te gooien. Dit is net zo moeilijk.

Het Lente-Toernooi was op 19 maart 2014. Het werd gehouden in Eninver in de Aalderinkshoek.

Het was volgens mij een prima locatie. We moesten wel in twee verdiepingen werken, maar er was gelukkig een prima lift. Na een paar mankementen in het begin met de koffie is het prima verlopen. Ook de samenwerking met het Eninver is uitstekend geslaagd. Mijn hartelijke dank is voor die mensen die er voor ons keihard gewerkt hebben.

Er hadden 16 teams meegedaan en iedereen is tot het einde toe gebleven.

Ik hoop dat we dit volgend jaar weer op dezelfde locatie kunnen houden.

De teams uit Nijverdal en Vroomshoop gaven lovende woorden.

Mijn hartelijke dank hiervoor.

Ik wil ook het bestuur bedanken voor hun inzet op die dag en de dagen ervoor.

Eveneens bedank ik de Hr. Eberhard voor het computerwerk.

En Het Sportbedrijf voor het ophalen en wegbrengen van de matten.

Ondanks dat het erg druk was bij Eninver was het m.i. een geslaagde warme dag.

####################

Notulen Jaarvergadering 8 april 2014.

De voorzitter heet de aanwezigen van harte welkom op de vergadering.

De secretaris leest de notulen van 2013 voor en deze worden unaniem aangenomen.

Hierna leest de secretaris het Jaarverslag voor. Men kan deze op de website nalezen.

De kascommissie bestaande uit: Gerrie Bouma, Jan Binnenmars en Corrie Ubels hebben de kas nagekeken en alles goed bevonden.

Er werd een reserve gekozen voor het volgende jaar.

Gerrie Bouma gaat eruit en Tonny Kroezen komt erin.

Dan is de volgorde Jan Binnenmars, Corrie Ubels en Tonny Kroezen.

Rondvraag.

De Hr. Mensing van de Wigwam vraagt of het volgend jaar niet eerder een agenda kan worden gemaakt en naar de verenigingen gestuurd, dan kan men overleggen waar men over wil praten.

De secretaris zegde toe om dit te doen.

Er kwam een vraag uit de vergadering om de Mensen die in een Toernooi meedoen, om die wat spelregels toe te sturen. Er gebeurde nogal vaak dat de mensen die klaar waren met het spel, al gingen zitten terwijl de laatste bal nog gespeeld moest worden.

Ook werd er nog wel eens onenigheid bespeurd met het beginnen van het spel.

Degene die het witte balletje opgooit, begint ook met de eerste bal of het nu zwart, bruin of geel is, maakt niet uit.

De secretaris zegde toe dat ze met het volgende Toernooi spelregels aan de Regionale verenigingen zou toezenden.

De voorzitter vraagt de vergadering of men in hun vereniging wil overleggen of  men 10 wedstrijden in  de beide helften van het seizoen zullen spelen.

Er is via de kalender gekeken of het mogelijk was. En dat was het.

Elke vereniging moet de secretaris binnen 14 dagen op de hoogte stellen wat men wil doen. Dit kan via het e-mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Er is stevig gediscussieerd over het te hard gooien. Moeten we hier geen strafpunten voor geven. Om een einde te maken aan deze discussie vond de secretaris dat Koersbal een gezellige sport moet blijven en we spelen niet met het mes op tafel. Diegene die te hard gooien en de bal geen boog maakt, moeten bij zichzelf afvragen of ze geen afbreuk doen aan het spel. Verder is het de Scheidsrechter die beslist. Mocht het te erg zijn, ken dan geen punten toe aan het team.

De voorzitter bedankt iedereen en wenst allen een prettige vakantie en in september weer fijne wedstrijden toe.